Στο μουσείο Ελιάς και Ελληνικού λαδιού, Γ-Δ τάξεις

Την Τετάρτη 24/1/2024 τα τμήματα της Γ΄και Δ΄τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στο Μουσείο Ελιάς και Ελληνικού λαδιού στην Σπάρτη. Σκοπός της επίσκεψής μας στους χώρους του μουσείου ήταν η ενημέρωση και η βιωματική επαφή των μαθητών και μαθητριών με τους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι παρήγαγαν λάδι τα ελληνιστικά χρόνια. Αφού ξεναγηθήκαμε στους χώρους του μουσείου και γνωρίσαμε την ιστορία και τη σπουδαιότητα του δέντρου της ελιάς από τα αρχαία χρόνια, είδαμε την εξέλιξη της ελαιοπαραγωγής από τα πρώτα χειροκίνητα μέσα που επινόησε ο άνθρωπος έως και τα πρώτα υδροκίνητα, ατμοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μηχανήματα που χρησιμοποιούνταν μέχρι πρότινος. Έπειτα, περάσαμε στον εξωτερικό χώρο του μουσείου, όπου ο υπεύθυνος του προγράμματος, κύριος Παναγιώτης, μας εξήγησε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι τα αρχαία χρόνια έσπαγαν τον καρπό της ελιάς και έβγαζαν λάδι. Στη συνέχεια της δράσης μας γνωρίσαμε τα χειροκίνητα μηχανήματα που χρησιμοποιούνταν από τον λαό την ελληνιστική εποχή και το κάθε παιδί κουβάλησε ελιές, τις τοποθέτησε στον ελαιόμυλο και βιωματικά δοκίμασαν να σπάσουν τον καρπό, ώστε να “βγάλουμε” το δικό μας λάδι! Όλα τα παιδιά το διασκέδασαν πολύ και σίγουρα φύγαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις!

[ngg src=”galleries” ids=”18″ display=”basic_slideshow”] Διαβάστε περισσότερα “Στο μουσείο Ελιάς και Ελληνικού λαδιού, Γ-Δ τάξεις”

Ρούλης ο Τροφούλης και Μαθαίνουμε παίζοντας-Α2

Στο Α2 συζητώντας στα πλαίσια του μαθήματος των εργαστηρίων δεξιοτήτων για τις τροφές επικεντρωθήκαμε στα φρούτα και τα λαχανικά και συμφωνήσαμε να μην τα παραλείπουμε από τη διατροφή μας. Συγκεκριμένα, κάθε παιδί κρατούσε ή φρούτο ή λαχανικό κι έπρεπε να τοποθετήσει το μανταλάκι με το όνομά του στη σωστή κατηγορία : ή στα φρούτα ή στα λαχανικά. Στη συνέχεια κολλήσαμε στη σωστή αφίσα το φρούτα μας και τα λαχανικά μας κι αφού τα ξεχωρίσαμε ζωγραφίσαμε και μάθαμε πώς γράφονται τα αγαπημένα μας φρούτα ή λαχανικά παρουσιάζοντάς τα μες στην τάξη.

Τα πρωτάκια μεγαλώνουν και μαθαίνουν τις πρώτες τους λέξεις και κάνουν τις πρώτες τους προσθέσεις. Στις φωτογραφίες φαίνεται πώς παίζουμε ομαδικά με τα μαγνητικά γράμματα και τους μαγνητικούς  αριθμούς. Κάποια μέλη της ομάδας γράφουν τη λέξη ή το άθροισμα  που υποδεικνύεται από την εκπαιδευτικό ή τους μαθητες, από το βιβλίο συγκεκριμένου γράμματος, στο πινακάκι με τον μαρκαδόρο καθώς και στο πινακάκι γράψε – σβήσε και μια άλλη ομάδα σχηματίζει τη λέξη ή το άθροισμα μαγνητικά.  Κι έτσι παίζοντας μαθαίνουμε μαγικά!!

[ngg src=”galleries” ids=”17″ display=”basic_thumbnail”]

Σπιτολέξεις-Α2

Μαθαίνοντας για τα μέρη του σπιτιού μας και τα δωμάτια- χώρους του, στο μάθημα της μελέτης περιβάλλοντος παίξαμε με τις σπιτολέξεις. Τοποθετήσαμε τα σωστά έπιπλα ή αντικείμενα στον χώρο του σπιτιού που πρέπει.

[ngg src=”galleries” ids=”16″ display=”basic_thumbnail”]

Κοπή βασιλόπιτας 2024

Την Παρασκευή 19-01-2024 πραγματοποιήθηκε, μέσα σε μια όμορφη και ζεστή ατμόσφαιρα, η κοπή της βασιλόπιτας στο σχολείο μας. Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την βασιλόπιτα που πρόσφερε στους/στις  μαθητές/μαθήτριες και στους εκπαιδευτικούς του  Δημοτικού Σχολείου Βλαχιώτη. Στην κοπή της βασιλόπιτας παρευρέθηκαν και έδωσαν τις ευχές τους όλα τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων-Κηδεμόνων με τον Πρόεδρο κ.  Αποστολάκο Ηλία, οι δύο Αντιδήμαρχοι του Δήμου Ευρώτα κ.κ. Γρεβενίτης Αθανάσιος και Τούντας Πέτρος, ενώ την βασιλόπιτα ευλόγησε ο πατέρας Βασίλειος. “Τυχερός”, που βρήκε το φλουρί της βασιλόπιτας, ο μαθητής της Α΄ τάξης Παναγιώτης Ζ. και από τους εκπαιδευτικούς “τυχερή”  η δασκάλα της Β΄ τάξης κ. Νικολάου Θεοδώρα.

Καλή και δημιουργική χρονιά με υγεία!! Και του χρόνου!!!

[ngg src=”galleries” ids=”15″ display=”basic_slideshow”]

Κάνε μια ευχή Ελλάδος

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς, 

Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για την πολύτιμη στήριξή σας στο πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής κατά το σχολικό έτος 2023-2024. Με τη δωρεά σας συμμετέχετε και εσείς ώστε να εκπληρωθούν ευχές παιδιών που πάσχουν από σοβαρές για τη ζωή τους ασθένειες. 

Το πρόγραμμα Αστέρι της ευχής εδώ και 25 χρόνια αποτελεί ένα από τα βασικά προγράμματα εξεύρεσης πόρων του οργανισμού μας ώστε να μπορούν να υλοποιηθούν ευχές παιδιών που έχουν στερηθεί την παιδική ανεμελιά. Στα συνημμένα αρχεία μπορείτε να βρείτε την απόδειξη της δωρεάς σας και το πιστοποιητικό υιοθεσίας ευχής.

Σας ευχόμαστε υγεία και καλή δύναμη στο έργο σας!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!

Λήψη μέτρων προστασίας για τη μείωση μετάδοσης λοιμώξεων του αναπνευστικού

Σύμφωνα με τις από 04-01-2024 οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), και προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος μετάδοσης των λοιμώξεων του αναπνευστικού (λοιμώξεις από τον ιό SARS-CoV-2, γρίπη κ.α.) στο σχολικό περιβάλλον συστήνεται η τήρηση των ακόλουθων βασικών μέτρων από εκπαιδευτικούς, μαθητές και λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
➢ Τακτικό πλύσιμο των χεριών
• Όταν τα χέρια είναι εμφανώς λερωμένα (σαπούνι και νερό)
• Πριν και μετά: -Την προετοιμασία ή χορήγηση γεύματος – Το γεύμα – Τη χρήση της τουαλέτας
• Το πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, θα ακολουθείται από προσεκτικό στέγνωμα με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.
• Εναλλακτικά, συστήνεται η εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος.
➢ Καλός αερισμός των εσωτερικών χώρων διδασκαλίας. Συστήνεται να ανοίγονται τα παράθυρα τακτικά για τη βελτίωση του αερισμού.
➢ Αποφυγή ανεπαρκώς αεριζόμενων χώρων με συνωστισμό ατόμων (π.χ. διάδρομοι, σκάλες, χρήση ασανσέρ).
➢ Αποφυγή συγκεντρώσεων πολλών ατόμων – τήρηση φυσικών αποστάσεων.
➢ Αποφυγή αγγίγματος προσώπου, μύτης, ματιών και στόματος και πλύσιμο των χεριών καλά πριν και μετά από αυτό.
➢ Βήχας ή φτέρνισμα στον αγκώνα ή σε χαρτομάντιλο. Αν χρησιμοποιηθεί χαρτομάντιλο, θα πρέπει να πεταχτεί προσεκτικά μετά από μία μόνο χρήση και να ακολουθήσει πλύσιμο των χεριών.
➢ Εάν κάποιος/α μαθητής/τρια παρουσιάζει συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού (πονόλαιμο, βήχα, καταρροή) ή έχει θετικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου για αναπνευστικό παθογόνο όπως SARS-CoV-2, ιό γρίπης ή RSV, συστήνεται να παραμένει στο σπίτι και να περιορίσει τις επαφές
του με άλλα άτομα.
➢ Η παραμονή στο σπίτι συστήνεται μέχρι την υποχώρηση ή βελτίωση των συμπτωμάτων και την ολοκλήρωση τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών σκευασμάτων).