Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας-10 Οκτωβρίου

Η 10η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας με σκοπό την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας επί σχετικών θεμάτων. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ψυχική υγεία ορίζεται ως μία κατάσταση ευεξίας κατά την οποία το άτομο συνειδητοποιεί τις ικανότητές του, μπορεί να αντιμετωπίσει τις πιέσεις της ζωής και να συνεισφέρει στην κοινωνία.

“Η ψυχική υγεία συνεπάγεται συμπεριφορά θερμή, γενναιόδωρη και γεμάτη κατανόηση, συναίσθημα τρυφερό, στάση εγκάρδια και πράξεις αλληλεγγύης…”
Χόρχε Μπουκάι ”Ο Δρόμος της ευτυχίας”

ΔΡΑΣΕΙΣ:

Α2 Τάξη

Σε πρώτη φάση παρακολουθήσαμε το βιβλίο του Silver Silvestein “Το δέντρο που έδινε” σε παρουσίαση… και συζητήσαμε για τα συναισθήματα των ηρώων δηλαδή της μηλιάς και του παιδιού αλλά και τα δικά μας: χαρά , λύπη, πόνος, αλληλεγγύη , μοναξιά, αυταπάρνηση. Στη συνέχεια τέθηκε η εξής ερώτηση : “Αν ήσουν εσύ μηλιά σε ποιον θα ήθελες να δείξεις την αγάπη σου και με ποιον τρόπο θα το έκανες;”  Με αφορμή αυτό ζωγραφίσαμε ο καθένας το δικό του δέντρο και γράψαμε πάνω σε μια καρδιά τι αγαπάμε πιο πολύ στη ζωή μας. Τέλος γνωρίσαμε το παιχνίδι με τα διάφορα συναισθήματα και διασκεδάσαμε παίζοντας και συζητώντας.

Γ Τάξη

Με τα παιδιά της Γ΄ τάξης κάναμε μια συζήτηση σχετικά με την μοναξιά και γενικά τα αρνητικά συναισθήματα που μπορεί να νοιώθουμε στην καθημερινότητά μας. Αποφασίσαμε να συμβάλλουμε όλοι στην εξάλειψη τέτοιων συναισθημάτων και γι’ αυτό φτιάξαμε το παγκάκι της φιλίας στο προαύλιο του σχολείου. Όταν λοιπόν  κάποιο παιδί αισθάνεται μοναξιά και χρειάζεται να επικοινωνήσει με τους συμμαθητές του, θα κάθεται στο παγκάκι κι εκείνοι θα καταλαβαίνουν ότι χρειάζεται θετική ενίσχυση και θα τον ενθαρρύνουν να παίξει μαζί τους, εξαλείφοντας κάθε κακή σκέψη.

Ε Τάξη

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, η Ε’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Βλαχιώτη την Παρασκευή 20/10/2023 πραγματοποίησε δύο δράσεις με σκοπό την έκφραση των συναισθημάτων. Συγκεκριμένα, χρησιμοποίησαν χρωματιστά μπαλόνια όπου πάνω στο καθένα ήταν γραμμένο ένα συναίσθημα. Οι μαθητές/τριες της τάξης καλούνταν βαστώντας ένα χρωματιστό μπαλόνι κάθε φορά να εκφράσουν πότε βιώνουν το κάθε συναίσθημα π.χ. Νιώθω χαρά όταν …. Στη συνέχεια, τοποθετήθηκαν στο έδαφος στεφάνια ίδιων χρωμάτων με τα μπαλόνια, η δασκάλα της τάξης ανακοίνωνε κάποιες λέξεις και τα παιδιά πήγαιναν και στέκονταν στο στεφάνι που εξέφραζε το συναίσθημα που τους προκαλούσε η κάθε λέξη.