Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία-Ε΄ τάξη

Η Ε’ τάξη στα πλαίσια των δράσεων για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία πραγματοποίησε βιωματικές δράσεις, ώστε να μπορέσουν τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν, να αντιληφθούν τις δυσκολίες των ατόμων αυτών και να μπουν στη θέση τους. Συγκεκριμένα, υλοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις:

ΔΡΑΣΗ 1: Οι μαθητές/τριες της τάξης ζωγράφισαν κάτι σε ένα χαρτί, στη συνέχεια προσπάθησαν να ζωγραφίσουν το ίδιο σχέδιο με κλειστά μάτια και, τέλος, να ζωγραφίσουν το αρχικό υπό την καθοδήγηση του/της διπλανού/διπλανής τους. Έτσι, συνειδητοποίησαν πόσο σημαντική είναι η βοήθεια και η καλή συνεργασία!

ΔΡΑΣΗ 2: Οι μαθητές/τριες σε ζευγάρια, όπως κάθονται ανά θρανίο, έκλειναν ο/η ένας/μία τα μάτια του/της άλλου/ης. Στόχος του παιδιού με τα κλειστά μάτια ήταν να μπει στην αίθουσα, να τη διασχίσει, να φτάσει ως τον πίνακα κι εκεί σ’ ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο να σχεδιάσει μια χριστουγεννιάτικη μπάλα. Τα παιδιά από τη μία συνειδητοποίησαν πόσο δύσκολο ήταν αυτό, ειδικά αυτά που έχαναν τελείως τον προσανατολισμό τους, αλλά από την άλλη διασκέδασαν κι έδειξαν ιδιαίτερο ζήλο για να τα καταφέρουν.

ΔΡΑΣΗ 3: Οι μαθητές και οι μαθήτριες ήρθαν σε επαφή με την νοηματική γλώσσα και αξιοποιώντας το αλφάβητο της, προσπάθησαν να μάθουν τις κινήσεις εκείνες που σχηματίσουν το όνομά τους. Τους δυσκόλεψε αρκετά τόσο η τοποθέτηση των δακτύλων για κάθε κίνηση, όσο και το να θυμούνται τη σειρά των κινήσεων.

ΔΡΑΣΗ 4: Τέλος, οι μαθητές/τριες γνώρισαν τη γλώσσα Braille, κατανόησαν το πώς λειτουργεί και σχημάτισαν το όνομά τους σ’ αυτήν, αλλά και το αγαπημένο τους χρώμα.