Πανελλήνια Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας και του εκφοβισμού-6 Μαρτίου

Α τάξη

Σήμερα στο σχολείο μας μιλήσαμε για τη φιλία και την καλοσύνη, με αφορμή την Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού. Οι μαθητές της Α΄ Δημοτικού έφτιαξαν με χαρά το «Μπαλόνι της Φιλίας», γεμίζοντάς το με όμορφες σκέψεις και λέξεις αγάπης. Ακούσαμε ένα όμορφο τραγούδι για τη φιλία και διαβάσαμε ένα παραμύθι που μας θύμισε πόσο σημαντικό είναι να βοηθάμε, να σεβόμαστε και να αγαπάμε ο ένας τον άλλον.Στο τέλος όλοι μαζί φωνάξαμε το σύνθημά μας: «Στοπ στη βία, ναι στη φιλία!», γιατί όταν είμαστε φίλοι και στηρίζουμε ο ένας τον άλλον, το σχολείο γίνεται ένα χαρούμενο και ασφαλές μέρος για όλους.

Δ τάξη

«Σταματώ τη βία – Διαλέγω τη φιλία» Δ1 και Δ2

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού στις 6 Μαρτίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Δ1 και Δ2 του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια σειρά από εκπαιδευτικές δράσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση γύρω από το σημαντικό ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού.

Η δράση, με τίτλο «Σταματώ τη βία – Διαλέγω τη φιλία», ξεκίνησε με την προβολή ταινίας μικρού μήκους σχετικής με το θέμα του σχολικού εκφοβισμού. Μέσα από την ταινία, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν και να συζητήσουν για τις μορφές που μπορεί να πάρει η βία στο σχολικό περιβάλλον. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε η δραστηριότητα «Μπαίνοντας στη θέση του άλλου: Αναγνωρίζω συναισθήματα». Οι μαθητές κατέγραψαν και συζήτησαν τα συναισθήματα που μπορεί να βιώνει τόσο το θύμα όσο και ο θύτης μιας τέτοιας κατάστασης. Η δραστηριότητα αυτή βοήθησε τα παιδιά να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση, να κατανοήσουν καλύτερα τις συνέπειες της βίας και να αναγνωρίσουν τη σημασία του σεβασμού και της αποδοχής. Μετά τη δραστηριότητα αυτή, οι μαθητές δημιούργησαν αφίσες με μηνύματα κατά της σχολικής βίας και υπέρ της φιλίας και της συνεργασίας. Μέσα από τη δημιουργική αυτή διαδικασία, τα παιδιά εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, στέλνοντας το δικό τους μήνυμα για ένα σχολείο χωρίς εκφοβισμό. Τέλος, στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, οι μαθητές συμμετείχαν σε δραματοποίηση σχετικών περιστατικών, δίνοντας τη δική τους δημιουργική διάσταση στο μήνυμα κατά της βίας. Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, τα παιδιά εξέφρασαν σκέψεις και συναισθήματα, ενώ παράλληλα πρότειναν τρόπους αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού. Οι δράσεις αυτές συνέβαλαν στην ενίσχυση της συνεργασίας, της κατανόησης και της φιλίας μεταξύ των μαθητών, στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα: στο σχολείο μας επιλέγουμε τον σεβασμό, τη συνεργασία και τη φιλία.

Ε2